تابلو برق ABS

تابلو برق به عنوان محافظ اصلی تجهیزات الکتریکی در محیط‌های صنعتی و مسکونی نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند. این تابلوها بر اساس جنس بدنه به چند دسته تقسیم می‌شوند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها تابلو برق ABS یا پلاستیکی است. ABS مخفف عبارت «Acrylonitrile Butadiene Styrene» بوده و نوعی پلیمر ترموپلاستیک است. این پلیمر در برابر محلول‌های اسیدی، قلیایی، هیدروکلریک، فسفریک اسید غلیظ، الکل‌ها، و روغن‌های گیاهی و معدنی کاملاً مقاوم است. تابلو برق abs از ترکیب رزین‌های ترموپلاستیک و الیاف کربن ساخته می‌شود. از لحاظ ظاهری، تابلو برق ABS زیبایی خاصی به محیط می‌بخشد و با دارا بودن ریل‌های داخلی، فضای تابلو به‌طور منظم سازماندهی می‌شود که باعث سهولت در اجرای پروژه‌های مختلف برق‌رسانی می‌شود.

به دلیل مقاومت بالا و وزن سبک، تابلو برق ABS به یکی از پرکاربردترین انواع تابلوهای برق در صنایع مختلف تبدیل شده است. این تابلو برای محیط‌های شرجی و مرطوب ایده‌آل است زیرا در برابر خوردگی مقاوم می‌باشد. تابلو برق پلی کربنات برای نصب در محیط‌های باز و بسته مناسب است، اما ممکن است در برابر اشعه آفتاب آسیب‌پذیر باشد. همچنین، این تابلو در برابر آتش‌سوزی مقاوم نیست و بهترین گزینه برای محیط‌های داخلی و سرپوشیده محسوب می‌شود. تابلو برق از نظر ظاهری و اندازه به اشکال مکعبی و مستطیلی ساخته می‌شود که هرکدام در شرایط خاص کاربرد دارند. این ویژگی‌ها و مزایا باعث شده‌اند که تابلو برق ABS جایگاه ویژه‌ای در صنایع مختلف پیدا کند.

کارشناسان الکتروپخش امین منتظر تماس شما هستند،جهت مشاوره رایگان پیش از خرید، سفارش فوری و یا هرگونه سوال در رابطه با تابلو برق

همین حالا تماس بگیرید

خرید تابلو برق ABS

قیمت تمام شده تابلو برق abs نسبت به انواع فلزی ارزان‌تر و به صرفه می‌باشد. تعیین قیمت نهایی تابلوهای برق بسته به ابعاد، شکل ظاهری، سطح ولتاژ، ایستاده و یا دیواری بودن تابلو، توکار و یا روکار بودن تابلو برق بستگی دارد. این تابلو برق‌های پلاستیکی در ابعاد مختلفی تولید شده و در اشکال مکعب و مکعب مستطیل موجودهستند؛ برای مثال از تابلو برق پلاستیکی کوچک در محیط صنعتی که وسعت زیادی ندارند و یا ساختمان‌های مسکونی استفاده می‌شود. مهم‌ترین نکاتی که در خرید تابلو برق abs باید مورد توجه قرار دهید شامل موارد زیر است.
• توجه به درجه حفاظت تابلو برق
• بسته به نیاز خود تابلو ایستاده، دیواری، روکار و یا توکار خریداری کنید.
• انتخاب برند معتبر جهت خرید تابلو برق
• توجه به نوع درب تابلو برق abs و جهت باز شدن درب، تابلوهایی با درب مات دارای دربی از جنس خود بدنه هستند اما تابلوهایی با درب شفاف دارای دربی شیشه‌ای بوده و بدون باز کردن درب می‌توان محتویات داخل تابلو را مشاهده کرد.
• سطح ولتاژ کاری تابلو برق؛ از لحاظ سطح ولتاژ تابلوها به سه دسته تقسیم می‌شوند که شامل:
1. تابلوهای فشار ضعیف (LV): این تابلوها در سطح ولتاژ کمتر از 1000V قرار دارند.
2. تابلوهای فشار متوسط (MV): این تابلوها در سطح ولتاژ بين 1000V تا 36000V قرار دارند.
3. تابلوهای فشار قوی (HV): تابلوهای فشار قوی در سطح ولتاژ بين 63000V تا 400000V قرار دارند.
• بسته به نیاز خود و وسعت سیم‌کشی و تجهیزات الکتریکی موجود باید از تابلو با ابعاد مناسب استفاده شود. جعبه برق پلی کربنات معمولا در ابعاد استاندارد ساخته می‌شود که شامل موارد زیر است.
1. ۱۳*30*20  2. 15*35*25   3. 17*40*30  4. 21*50*40  5. 21*60*40  6. 25*70*50  7. 27*80*60

انواع تابلو برق ABS

تابلو برق abs در انواع مختلفی تولید می‌شود و وزن حدودی آن بین ۲ الی ۳ کیلوگرم است، همچنین درب تابلو برق ممکن است مات و یا شفاف باشد. تابلو برق پلاستیکی از نظر فنی دارای مشخصات خاصی است، یکی از این مشخصه‌ها دمای قابل تحمل توسط بدنه آن است که محدوده بین -20 تا +60 می‌باشد. این تابلوها تا حدودی در برابر آتش‌سوزی مقاوم هستند اما مقاوت آن‌ها نسبت به تابلو فلزی کمتر است و درجه آزمایش آتش‌سوزی این تابلوها ۶۵۰ درجه سانتیگراد است. همچنین مقاومت عایقی و استقامت الکتریکی تابلو پلاستیکی ۲۰۰۰ ولت متناوب و ۵۰۰ ولت مستقیم است. بر اساس نحوه نصب تابلو برق abs می‌توان آن‌ها را به دو دسته روکار و توکار تقسیم کرد. همچنین یکی دیگر از پرکاربردترین انواع تابلوهای پلاستیکی برق، تابلوهای ضد آب هستند.

تابلو برق پلاستیکی

تابلو برق پلاستیکی روکار

در ساختمان‌های قدیمی‌تر که فضایی برای نصب تابلو برق به صورت توکار در نظر گرفته نشده است، استفاده از تابلو برق روکار ضروری است. این نوع تابلو برای نصب نیاز به فضای زیادی دارد و چون بدنه آن به طور کامل در معرض دید است، زیبایی آن باید مورد توجه ویژه قرار گیرد. تابلو برق روکار یکی از پرکاربردترین انواع تابلوهای برق است و با داشتن درب مات یا شفاف، بر روی دیوار نصب می‌شود، بنابراین در هر شرایطی قابل استفاده است.

یکی دیگر از انواع مهم تابلو برق روکار، تابلو برق ضد آب است. این تابلوها به طور خاص برای محیط‌هایی که در معرض رطوبت و آب هستند، طراحی شده‌اند. تابلو برق ضد آب با بدنه‌ای مقاوم و عایق، حفاظت کاملی از تجهیزات الکتریکی در برابر نفوذ آب و رطوبت ارائه می‌دهد. این ویژگی‌ها تابلو برق ضد آب را به گزینه‌ای ایده‌آل برای استفاده در فضاهای باز و شرایط آب و هوایی نامساعد تبدیل کرده است.

خرید تابلو برق توکار

تابلو برق پلاستیکی توکار

برای نصب تابلو برق abs به صورت توکار، باید در حین ساخت و ساز فضایی مناسب برای قرارگیری آن داخل دیوار در نظر گرفته شود. در حال حاضر، در بیشتر ساختمان‌های مدرن و نوساز از تابلو برق توکار استفاده می‌شود. این تابلوها فضای کمی اشغال می‌کنند و چون داخل دیوار قرار می‌گیرند، از نظر ظاهری تنها نیاز است که رنگ هماهنگ با دیوار داشته باشند. هنگام ساخت و ساز، تابلوهای توکار در داخل دیوار ساختمان جاسازی می‌شوند و نصب آن‌ها باید تحت نظر مهندس برق صورت گیرد. تابلو برق توکار قابل مشاهده نیست و تنها درب شفاف آن برای دسترسی به کلیدهای داخلی قابل مشاهده است. این تابلوها اغلب در راهرو و بخش ورودی واحدها نصب می‌شوند.

مزایا تابلو برق پلاستیکی

تابلوهای پلاستیکی برق در برابر محیط‌های قلیایی و اسیدی مقاوم بوده و از تجهیزات داخلی خود در برابر آسیب‌های شیمیایی محافظت می‌کنند. برخی دیگر از مزایای این نوع تابلوهای عبارت است از:

این محصول با توجه به مقاوم بودن در برابر گرد و غبار، زنگ زدگی و همچنین غیر قابل اشتعال بودن، انتخاب اول در محیط‌های روباز است. همچنین در مکان‌هایی که بسیار گرم و بسیار سرد باشند نیز استفاده می‌شود.

این تابلوها به عنوان عایق حرارتی عمل کرده و تجهیزات را در برابر اشعه خورشید و گرمای محیط محافظت می‌کنند.

این جعبه برق پلاستیکی به دلیل دارا بودن نوار آب بندی و همچنین داشتن درجه مقاومت بالا در محیط‌های بارانی و یا احتمال وجود نفوذ آب استفاده می‌شود. ضمنا به دلیل مقاومت در برابر زنگ زدگی در این مناطق استفاده از تابلو برق نسبت به انواع فلزی توصیه می‌شود.

سینی گالوانیزه تعبیه شده در تابلو برق پلی کربنات بستری مناسب جهت نصب و اتصال کلیه قطعات الکترونیکی داخل تابلو فراهم کرده است.

عایق الکتریکی هستند و از برق‌گرفتگی ناشی از تماس با بدنه تابلو جلوگیری می‌کنند.

همچنین این تابلوهای برق به دلیل نارسانا بودن می توانند در هنگام بروز اتصالی در بین بدنه تابلو الکتریکی برق و اجزای الکتریکی داخل آن، مانع آسیب به افراد شوند.

درجه حفاظت IP65 از دیگر مزایای تابلو برق abs است.

یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای این تابلوها سبک و قابلیت حمل آسان است.

این جعبه برق به دلیل پلاستیکی بودن نیازی به سیم اتصال به زمین ندارد.

این تابلوهای برق در برابر فشار و ضربه مقاومت بالایی دارند.

تابلو پلاستیکی نسبت به انواع فلزی دارای مشخصات فیزیکی بهتری بوده و ۵/۲ برابر محکم‌تر است.